Nädalavahetusel toimunud sügisese ilumessi “Ilu sõnum 2018” välise ilu eksponentide kõrvale olid oma kohaloleku kindlustanud sisemise ilu tooteid pakkuvad ettevõtted. Oli väga põnev ja silmaringi laiendav vestelda uute, innovaatiliste ilusuundade teemadel ning leida looduslikke, keemiavabasid, osaliselt ka ravitoimega kreeme ja meigitooteid. Tihti kõlasid sõnad nano-, bio- ja geenitehnoloogia. Ilumessi valik peegeldas selgelt tänapäevase inimese elutempoga seotud valikuid ja elustiili eelistusi.
Sisemine ilu raku tasandilt
Kiire elu kõrvalt võib kannatada toidulaua mitmekülgsuse eest hoolt kandmine, mistõttu vajaksime juba raku tasandil stimuleerivaid vitamiine ning muid manustatavaid jooke, mille toime peegelduks välises ilus. Minu ostude hulka kuulus looduslik toiduslisand, mis lubab, et aeglustab vananemise ilminguid raku tasandil, on kasulik minu imuunsüsteemile, aidates tõsta ka üldist heaolu. Ilulõikustega tegeleva kliiniku väljapanekust jäi silma põnev kollageeni sisaldav jook, mille tarbimisel garanteeritakse nooruslikumat välimust, pringimat nahka, seespidist tuge naha uuenemisprotsessidele juba esimese paari nädalaga. Ost tehtud, leppisime müüjaga kokku, et kui olen 30 päevase annusega joogi ära tarvitanud, annan talle ka tagasisidet.
Välise ilu heaks
Rohked looduskosmeetika väljapanekud pakkusid lisaks hooldusele ka mõnda probleemi kõrvaldavat raviefekti. Seda nii juuste- ja nahahoolduses, jalgade tervises kui ka suu- ja hammaste hügieenis. Leida võis lausa 98% looduliku koostisega tooted. Põnevust pakkusid kreemid, mis olid hea säilitamise eesmärgil pakendatud pulbrilisel kujul. Dekoratiivkosmeetika pakkus silmailuna ka kauneid disaine pakendite ja sisu osas. Ütlus, et mehed käivad poodides, et osta mida neil vaja on aga naised selleks, et teada saada mida neil vaja on, pidas paika ka minu puhul. Tuli välja, et mul oli vaja glitter lauvärve. Need on ju sügismeigi trendiks! Samuti oli puudu veel üks punane huulepulk ning midagi ka oma kulmude heaks. Väikesed preilid läksid koju värvikate vee baasil, ohutute vegan küünelakkide ja huuleläigetega. Rõõmsad lapsed, rahulolev ema- sai lugeda selle brändi brožüürist. Minu moe ja aksessuaaride saali külastus aga jäi üürikeseks, sest kauplemise päev sai otsa ja müüjad olid välja teeninud pika päeva lõpul puhkuse.
Tulevasi oste planeerides, selgus, et suhteliselt paljudel oma füüsilist kauplust ei olegi. Põhjuseks, et tänapäevane inimene teeb oma planeeritavate ostude ülevaate eelnevalt ära nutiseadmes või arvutis. Tooteid tutvustatakse ja müüakse läbi internetikanalite ning turundustegevuste hulgas on lisaks fb-le, instagrammile ka blogijate poolt kirjapandud hinnangud. Leppisin nii mõnegi kohtumise ja proovimise edaspidiseks kokku ning arvatavasti hakkan peagi ka oma tulemustest teada andma.